חשיבה תוצאתית מנחה את הדרך האפקטיבית למטרה

סיפורי הצלחה של כנפיים

הרצליה:

החל משנת 2011 פועלת תוכנית כנפיים בשש חטיבות הביניים בעיר הרצליה.

במסגרת הפעילות, מורי החטיבות עוברים הכשרה להוראה מותאמת באמצעות אסטרטגיות ומיומנויות למידה. חלקם עוברים הכשרה נוספת וייחודית להוראה בקבוצות קטנות הנקראות "כנפיים לתלמיד".

בכל מסגרת ישנו מנחה מטעם כנפיים, המוביל את התהליך שכולל הכשרה, בניית תוכנית לימודים, מערכי שיעור, צפייה בשיעורים וסנכרון התהליך בין צוותי ההוראה בהתאם לצרכי התלמידים והמטרות המשותפות למערכת החינוכית, לבית הספר ולעירייה. התוכנית פועלת בהצלחה רבה בעיקר בזכות שילובה בחזון החינוכי פדגוגי שמוביל מנהל החינוך ברמה העירונית.

גבעתיים:

החל משנת 2016 , עם מינויו לתפקיד מנהל תיכון קלעי בעיר, בחר ד"ר אבי בנבנישתי להפעיל את תוכנית כנפיים במתכונת ייחודית בבית הספר. בשכבות ט'-י' הוקמו קבוצות כנפיים לתלמידים שאותרו כזקוקים לתמיכה.

התוכנית הופעלה בקבוצות קטנות ע"י מורים שהוכשרו לכך במסגרת התוכנית. התלמידים למדו שעתיים שבועיות, במהלך כל שנת הלימודים, בהן רכשו אסטרטגיות ומיומנויות למידה בהקשר לחומר הלימוד במקצועות רבי מלל שונים.

בנוסף להכשרת צוותי המורים בהוראת מיומנויות למידה ומיומנויות חשיבה, נבנה מודל ייחודי לבית הספר, כחלק גנרי מהשיעורים במקצועות רבי מלל. מטרת המודל הייתה לתת מענה מקצועי ומקיף לכל תלמיד שיזדקק לעזרה או לתמיכה לימודית.

השיטה: תלמיד שמגלה קושי במהלך הלמידה בבית הספר או שמבקש לקבל את תמיכת בית הספר עוד בשלב הרישום, מגיע לפגישה אישית עם מנהל בית הספר, הוריו ומנחה כנפיים. הפגישה נועדה לבירור הקושי ובחינת צורכי התלמיד אל מול אתגרי המערכת. מנחה כנפיים נפגש מספר פעמים עם התלמיד במטרה לעמוד על מקור הקושי ואפיונו והופעלה תוכנית אישית הכוללות הדרכה אישית לתלמיד, הקניית אסטרטגיות לימודיות, הדרכה לצוות החינוכי ועדכון ההורים. במהלך השנה קיימו מנחה כנפיים, מחנך הכיתה ויועצת השכבה, מפגשי בקרה והערכה לבדיקת איכות המענה הניתן לתלמיד.

במקרים מסוימים התקיימו שיתופי פעולה עם גורמים נוספים המטפלים בתלמיד: פסיכולוגית, מורים פרטיים או מטפלים פאר-רפואיים. המודל מוכיח עד היום את יעילותו ומשיג את מטרותיו באופן מיטבי.

המטרה: שיפור והעצמת תהליכי הוראה ולמידה בבית הספר

בין לקוחותנו

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם